1) Запишіть в зошит
Шістнадцяте квітня
Дистанційна робота
"Розв'язування задач за допомогою рівнянь"
Теорія .
Вміння розв'язувати рівняння необхідне для того, щоб розв'язувати практичні завдання з математики, фізики, механіки, економіки та інших предметів.
Приклад:
Розв'яжемо задачу
В одному бідоні втричі більше молока, ніж в іншому. Коли з одного бідона до іншого перелили 5 літрів, то молока в бідонах стало порівну. Скільки літрів молока було в кожному бідоні спочатку?
Розв'язання
Спочатку введемо змінну, за допомогою якої позначимо невідому нам величину, яку необхідно знайти за умовою задачі. Це перший етап розв'язання.
Нехай
Тоді в першому бідоні його було 3x
Після переливання в першому бідоні залишилося (3x–5) л молока, а в другому стало (x+5)
За умовою задачі відомо, що після переливання в обох бідонах молока стало порівну.
Складемо рівняння:
Цю частину міркувань під час розв'язання задач називають складанням математичної моделі.
На цьому етапі текст завдання перекладається зі звичайної мови на математичну.
Математичною моделлю є складене рівняння.
Потім починається другий етап, який називають роботою з математичною моделлю.
На цьому етапі розв'язується складене рівняння:
3x−5=x+5
Розв'язавши рівняння, ми отримали x=5, а за x прийняли кількість молока в літрах, яке було до переливання в другому бідоні.
Отже, в другому бідоні було 5 л молока. За умовою задачі, в першому бідоні було втричі більше молока, ніж у другому. Тож у першому бідоні було 15 л молока.
Відповідь: в одному бідоні було
Отже, в процесі розв'язання було відокремлено три етапи математичного моделювання:
1) складання математичної моделі (складання рівняння за умовою задачі);
Для складання математичної моделі потрібно провести аналіз завдання, результати якого можна оформити у вигляді таблиці, схеми, малюнка, короткого запису.
2) Перегляньте відео (запишіть задачі в зошит)
3) Домашнє завдання:
заповнити Google форму (записати також в зошит)
Немає коментарів:
Дописати коментар