четвер, 15 квітня 2021 р.

6 клас. Урок 111 "Розв'язування задач за допомогою рівнянь"


1) Запишіть в зошит

Шістнадцяте квітня
Дистанційна робота
"Розв'язування задач за допомогою рівнянь"

Теорія                                                                                                           .

Вміння розв'язувати рівняння необхідне для того, щоб розв'язувати практичні завдання з математики, фізики, механіки, економіки та інших предметів.
Приклад:
Розв'яжемо задачу
 В одному бідоні втричі більше молока, ніж в іншому. Коли з одного бідона до іншого перелили 5 літрів, то молока в бідонах стало порівну. Скільки літрів молока було в кожному бідоні спочатку?
 
Розв'язання
 Спочатку введемо змінну, за допомогою якої позначимо невідому нам величину, яку необхідно знайти за умовою задачі. Це перший етап розв'язання.

Нехай x л — кількість молока, яка була до переливання в другому бідоні.
 Тоді в першому бідоні його було 3x 
 Після переливання в першому бідоні залишилося (3x5) л молока, а в другому стало (x+5) 
 За умовою задачі відомо, що після переливання в обох бідонах молока стало порівну.
 Складемо рівняння:

3x5=x+5
 
Цю частину міркувань під час розв'язання задач називають складанням математичної моделі.
 На цьому етапі текст завдання перекладається зі звичайної мови на математичну.
  
Математичною моделлю є складене рівняння.
 Потім починається другий етап, який називають роботою з математичною моделлю.
  На цьому етапі розв'язується складене рівняння:
 3x5=x+5
 
Розв'язавши рівняння, переходимо до третього етапу — відповіді на запитання задачі.
 Розв'язавши рівняння, ми отримали x=5, а за x прийняли кількість молока в літрах, яке було до переливання в другому бідоні.
Отже, в другому бідоні було 5 л молока. За умовою задачі, в першому бідоні було втричі більше молока, ніж у другому. Тож у першому бідоні було 15 л молока.

Відповідь: в одному бідоні було 5 л молока, а в іншому — 15 
Отже, в процесі розв'язання було відокремлено три етапи математичного моделювання:
1) складання математичної моделі (складання рівняння за умовою задачі);
 
2)  робота з математичною моделлю (розв'язання рівняння);
 
3)  відповідь на запитання задачі.
Для складання математичної моделі потрібно провести аналіз завдання, результати якого можна оформити у вигляді таблиці, схеми, малюнка, короткого запису. 


2) Перегляньте відео (запишіть задачі в зошит)


3) Домашнє завдання: 
заповнити Google форму (записати також в зошит)

Немає коментарів:

Дописати коментар